Mäklarhuset firar 50 i år, och det gör de bland annat genom att skaffa en ny profil – inklusive loggan.
I dag, 15 november, rullas den nya sajten ut.

Nya loggan, med den gamla i hörnet. BILD: Mäklarhuset

Själva säger de att de vill ”rättvist spegla mäklarkedjans historiska värden” och möta efterfrågan i framtida affärer.

– Vi vill att vår visuella identitet ska rimma med och spegla det företag som vi faktiskt är, säger Pernilla Schörling, vd på Mäklarhuset, i ett uttalande.

Hon menar att de med förändringen flyttar samtliga 550 medarbetare från ett läge till ett annat.

– Men kunskap, kompetens, hjälpsamhet och mäklarnas enorma driv ska det vara ett enkelt val att ta hjälp av oss.

Förändringen har pågått bakom kulisserna under en tid, men i dag är det alltså dags att visa upp den för allmänheten.

– Vi ändrar vår visuella identitet med logotyp och färger, där vårt nya uttryck speglar en progressiv skandinavisk design, säger Anette Moreau, marknadsansvarig på Mäklarhuset.

Den nya flaggen kommer att rullas ut successivt på kontoren ute i landet.

– Den nya identiteten är utformad för att fånga Mäklarhusets vilja att sätta en högre standard. Arbetet kommer att pågå under lång tid då det påverkar allt fråm verksamhetsstyrning till det visuella och kommunikativa, säger Pernilla Schörling.