Så bygger HusmanHagberg stjärnmäklare– vikten av coachning och rätt start
När Debbie klev in på HusmanHagberg i Tyresö möttes hon inte bara av en ny arbetsplats, utan av en kultur där coachning, tillit och närvaro stod i centrum. Med franchisetagaren Tomas som mentor fick hon en trygg start, möjlighet att följa med i varje moment och känslan av att någon verkligen trodde på hennes potential. I dag säljer hon inte bara bäst i sitt distrikt, utan är också en av kedjans bästsäljare. Det är ett bevis på att en stark onboarding inte bara formar individer, utan också bygger framtidens stjärnmäklare.
Redaktionen
Uppdaterad: 20 October 2025Publicerad: 20 October 2025
Vi har pratat med Tomas och Debbie för att höra mer om deras framgångsrecept.
Debbie Hansson och Tomas Eriksson, Husman Hagberg Tyresö/Älta.
Debbie, du har gått från ny mäklare till franchisetagare och bästsäljare på bara 5 år. Hur har du lyckats?
– Mitt driv och mina höga ambitioner har alltid varit en stor del av vem jag är. Men jag tror att framgång kommer när det kombineras med rätt stöd och trivsel. Den starka starten jag fick här och den positiva kulturen på kontoret har gjort det möjligt för mig att utvecklas och nå mina mål.
ANNONS
Hur upplevde du onboardingen?
– Den lade verkligen grunden för min karriär. Jag fick verktygen, stödet och friheten att växa. Det är en stor skillnad mot andra arbetsplatser. Här på HusmanHagberg kände jag att någon trodde på mig och ville att jag skulle lyckas.
Tomas, hur jobbar ni med coachande ledarskap i vardagen?
ANNONS
– Coachningen här är nära och hands-on, men också driven av mäklaren själv. De som lyckas bäst kommer ofta med en tydlig plan, och vi finjusterar den tillsammans. Vi följer upp löpande och gör täta avstämningar för att se hur alla utvecklas.
– Det märks att Tomas själv är ute på fältet och mäklar, tillägger Debbie. Han vet hur vardagen ser ut och är alltid tillgänglig att bolla med. Det gör coachningen både relevant och äkta.
Hur upplever ni stödet från HusmanHagberg som kedja?
– Fantastiskt bra! Kedjan satsar på en, vare sig man är mäklare, kontorschef, franchisetagare eller säljkoordinator. Vi är med på givande utbildningar och får allt stöd vi kan tänka oss, säger Tomas.
– Dessutom har man nära kontakt med både grannkontor och huvudkontoret. Jag kan ringa VD:n vilken dag som helst för att bolla tankar, vilket är unikt. Det är inte så toppstyrt, utan finns utrymme för egna idéer.
– Jag hade hört att HusmanHagberg var familjärt, men man förstår det på riktigt först när man är i kedjan själv. Det är genuint och prestigelöst, och man känner sig verkligen sedd, säger Debbie.
Vilka värderingar skapar både trivsel och resultat på ert kontor?
– Driv, proaktivitet och glädje. Vi vill ha kul samtidigt som vi presterar. Våra kunder säger ofta att de känner vår energi – och det är något vi är stolta över, säger Tomas.
– ”Just do it” sammanfattar oss bra. Vi skrattar mycket, har rak kommunikation och hjälps åt att nå målen, konstaterar Debbie.
Vad vill ni säga till någon som funderar på att börja på HusmanHagberg?
– Gör det! Det är ett tryggt, familjärt och prestigelöst företag där du kan växa hur långt du vill, bara du har viljan, säger Debbie.
– Hos oss är du önskad. Vi vill hjälpa fler att göra samma resa som Debbie, från ny mäklare till toppresterande stjärna, avslutar Tomas.
En kultur som bygger framgång
Med tydlig struktur, närvarande ledarskap och fokus på individens utveckling visar HusmanHagberg att rätt kultur och onboarding inte bara skapar trivsel – utan formar mäklare i toppklass.
Vill du också bli en del av HusmanHagberg? Besök karriar.husmanhagberg.se eller kontakta HusmanHagbergs försäljningschef Jim Palmquist på jim.palmquist@husmanhagberg.se eller 072 017 60 01
MäklarVärlden är en branschneutral tidning för Sveriges fastighetsmäklare och leverantörerna till dessa. MäklarVärlden fokuserar även på alla som har en studieinriktning som leder in i fastighetsmäklarbranschen. Total upplaga: mer än 8 600 ex. MäklarVärlden granskar mäklarföretagens strategi, lönsamhet och kundnytta. MäklarVärlden utkommer årligen med sex välmatade nummer.
Genom att klicka på "Prenumerera" ger du samtycke till att vi sparar och använder dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.
Manage Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.