Vi har pratat med Tomas och Debbie för att höra mer om deras framgångsrecept.

Debbie Hansson och Tomas Eriksson, Husman Hagberg Tyresö/Älta.

Debbie, du har gått från ny mäklare till franchisetagare och bästsäljare på bara 5 år. Hur har du lyckats?

– Mitt driv och mina höga ambitioner har alltid varit en stor del av vem jag är. Men jag tror att framgång kommer när det kombineras med rätt stöd och trivsel. Den starka starten jag fick här och den positiva kulturen på kontoret har gjort det möjligt för mig att utvecklas och nå mina mål.

Hur upplevde du onboardingen?

– Den lade verkligen grunden för min karriär. Jag fick verktygen, stödet och friheten att växa. Det är en stor skillnad mot andra arbetsplatser. Här på HusmanHagberg kände jag att någon trodde på mig och ville att jag skulle lyckas.

Tomas, hur jobbar ni med coachande ledarskap i vardagen?

– Coachningen här är nära och hands-on, men också driven av mäklaren själv. De som lyckas bäst kommer ofta med en tydlig plan, och vi finjusterar den tillsammans. Vi följer upp löpande och gör täta avstämningar för att se hur alla utvecklas.

– Det märks att Tomas själv är ute på fältet och mäklar, tillägger Debbie. Han vet hur vardagen ser ut och är alltid tillgänglig att bolla med. Det gör coachningen både relevant och äkta.

Hur upplever ni stödet från HusmanHagberg som kedja?

– Fantastiskt bra! Kedjan satsar på en, vare sig man är mäklare, kontorschef, franchisetagare eller säljkoordinator. Vi är med på givande utbildningar och får allt stöd vi kan tänka oss, säger Tomas.

– Dessutom har man nära kontakt med både grannkontor och huvudkontoret. Jag kan ringa VD:n vilken dag som helst för att bolla tankar, vilket är unikt. Det är inte så toppstyrt, utan finns utrymme för egna idéer.

– Jag hade hört att HusmanHagberg var familjärt, men man förstår det på riktigt först när man är i kedjan själv. Det är genuint och prestigelöst, och man känner sig verkligen sedd, säger Debbie.

Vilka värderingar skapar både trivsel och resultat på ert kontor?

– Driv, proaktivitet och glädje. Vi vill ha kul samtidigt som vi presterar. Våra kunder säger ofta att de känner vår energi – och det är något vi är stolta över, säger Tomas.

– ”Just do it” sammanfattar oss bra. Vi skrattar mycket, har rak kommunikation och hjälps åt att nå målen, konstaterar Debbie.

Vad vill ni säga till någon som funderar på att börja på HusmanHagberg?

– Gör det! Det är ett tryggt, familjärt och prestigelöst företag där du kan växa hur långt du vill, bara du har viljan, säger Debbie.

– Hos oss är du önskad. Vi vill hjälpa fler att göra samma resa som Debbie, från ny mäklare till toppresterande stjärna, avslutar Tomas.

En kultur som bygger framgång

Med tydlig struktur, närvarande ledarskap och fokus på individens utveckling visar HusmanHagberg att rätt kultur och onboarding inte bara skapar trivsel – utan formar mäklare i toppklass.

Vill du också bli en del av HusmanHagberg? Besök karriar.husmanhagberg.se eller kontakta HusmanHagbergs försäljningschef Jim Palmquist på jim.palmquist@husmanhagberg.se eller 072 017 60 01

Till hemsidan