Vi frågade Annci Gustavsson, expert på bostadsbilder, hur trenden ser ut för bostadsbilder:

– Möjligtvis ett större utbud av tjänster för bostadsaffären. Fler valbara bildstilar på bostadsbilder, mer utvecklad e-styling där man förenklar för kunden och byter ut möbler i bostaden och utvecklade tjänster som överblickar området kring bostaden. Likt ett buffébord av olika tjänster som passar specifik bostad. Om man tittar på hur vi letar bostad när vi reser till andra länder, så använder många AirBnb. Och reser vi mindre så kanske bostadsaffärer paketeras med tydlighet i vad området kring bostaden har att erbjuda och hur nära det är  bostaden. Då det blir viktigare att få ett bra liv inom snävare area. Jag tror det kommer bli ännu större skillnad mellan fotografer som dokumenterar bostäders yta och de fotografer som fångar bostadens estetiska utseende. Två helt olika tjänster och olika prisklasser. Fotografen jobbar ofta som en partner och kollega till mäklaren där båda värdesätter det utförda jobbet. Jag tror och hoppas att detta kan ge en mer rättvis prisbild för fotografer framåt.

Om Annci Gustavsson
Annci Gustavsson är frontfigur bakom YTAcreative, som är en plattform med engagemang, stil, passion, kreativa möjligheter för säljande bilder. YTA skapar hållbar marknadsföring med bilder. YTA är ett nätverk. Hon jobbar som kreativ ledare, fotograf, coach för fotografer och utvecklar bildprodukter i projekt för varumärken.

Jag gillar mitt jobb. Varför, kanske du undrar? Jo, ni är tillgängliga, kommer snabbt med kloka svar på mina frågor och ni tycker i regel att det är roligt och viktigt att vara med och synas i tidningen. Ni kommer också med bra tips på vad tidningen ska bevaka. Det är det korta svaret på varför jag gillar mitt jobb.