Vi har nu intervjuat några som arbetat ett tag för att höra hur det faktiskt blev.
Samarbete med banken gör skillnaden
Daniel Samuelsson i Kristianstad beskriver hur närheten till banken påverkat hela hans arbetsdag.
“Vi sitter i samma hus som banken, ses varje dag och har gemensamma aktiviteter. Vi får massor av tips från bankens rådgivare – det blir naturligt att hjälpas åt.”
“Det känns som att alla vill hjälpas åt, och kunderna märker hur tajt samarbetet är. Det skapar trygghet för dem – och energi för oss.”
Från noll till en stadig ström av nya kundtips
För Alen Nuhanovic i Mölnlycke kom effekten direkt.
“Redan första veckan hade jag fullt upp – jag fick mängder av leads att jobba med.”
Banken bidrar nu med en stadig tillströmning av nya kundkontakter.
“Tidigare fick jag inga alls. Det visar vilket värde helheten har; bank, försäkring och förmedling i ett.”
Kraftig ökning av kundmöten
I Mölndal lyfter Martin Hasselblad samma styrka.
“Jag var van vid att jaga allt själv. Nu har jag en rejäl ökning i antalet kundmöten – tack vare banken och vårt lokala kundcenter. Men också tack vare att kunderna vet vilka vi är. Varumärket öppnar helt enkelt dörrar.”
Trygghet och relationer från dag ett
Kollegan Elina Vadasz i Mölndal håller med:
“Jag märkte skillnad redan första veckan när jag gick på kundmöten där kunden redan var LF-kunder. Det blir ett naturligt förtroende. De känner till oss och helheten vi erbjuder.”
Vad vill ni säga till de som funderar på att byta?
“Du får allt stöd du behöver, även i en tuff marknad.” – Alen
“Det är lättare att komma igång här, särskilt som ny mäklare.” – Martin
“Av de stora kedjorna är Länsförsäkringar det bästa valet – ta det lokala samtalet!” – Elina
“Bara gör det – det finns inget bättre tillfälle än nu. LF har en framåtanda och ett modernt tänk.” – Daniel