I början av maj hålls Svenska Franchisegalan och den enda mäklarfirma som är nominerad är Alicia Edelman. Detta för Årets marknadsförare.

BILD: Alicia Edelman

Fredrik Flodin är vd på Alicia Edelman och säger om Svenska Franchiseföreningens nominering till Årets marknadsförare att det är en ”stor glädje”.

– Vi ser det här som ett resultat av vårt långsiktiga strategiska arbete där vi redan från start varit tydliga med vad vår varumärkesidentitet är, hur den ska kommuniceras och tas emot av mottagaren.

Priset Årets marknadsförare går till den franchisegivare som ”använt marknadsföring på ett innovativt och effektivt sätt”.

– Det är roligt att se att så många olika branscher är representerade bland finalisterna vid årets gala. Vi har under lång tid arbetat med att brett sprida kunskap om franchise som en effektiv och framgångsrik affärsmodell, säger Jan Fraggstedt, vd på Svenska Franchiseföreningen, i ett uttalande.

Alicia Edelman menar att de under 2024 ”fortsatt att utmana och definiera hur ett fastighetsmäkleri kommunicerar”.

– Vi har en upplevelse som berör och stannar kvar. Genom att välkomna våra följare in bakom kulisserna och lyfta det personliga varumärket formas en kommunikation som bygger relationer, säger Louise Skoglund, marknadsansvarig på Alicia Edelman.