Nu lanserar Husman Hagberg en digital kundresa tillsammans med Cetti.
Den är tänkt som ett komplement till kundens personliga kontakt med mäklaren, där hen kan följa hela boresan i sin mobil.

Den nya digitala kundresan, Boresan, fungerar rent praktiskt så att besökare på en visning kan läsa av en QR-kod med sin mobil, och då bli registrerad som besökare samt få tillgång till information om bostaden.
– Vårt fokus ligger på att erbjuda våra kunder en högkvalitativ mäklartjänst och vi strävar efter att skapa en smidig och bra upplevelse för både spekulanter, köpare och säljare, säger Åsa Davidsson, vice vd, som tillsammans med Camilla Hagberg, systemansvarig och affärsutvecklare, drivit projektet från början till slut.
Eftersom Boresan är integrerad i Vitec underlättar det också för mäklarna själva, menar Camilla Hagberg.
– Vi ska effektivisera administrationen så mycket vi kan, för att skapa mer tid för våra mäklare att ha personlig kontakt med kunderna, säger hon.
Utöver information om bostaden kan spekulanten lägga bud med hjälp av Bank-id och när allt är klart hitta all dokumentation digitalt på sitt konto.
Anton Winqvist är CSO på Cetti och säger sig vara otroligt glad att Husman Hagberg tagit detta steg.
– Via vår tjänst verifierad budgivning såg vi att det fanns ett stort intresse från både mäklare och deras kunder att använda sig av digitala verktyg för att underlätta processen. Det gav oss inspiration att ta utvecklingen flera steg längre, säger han.
