Svensk Fastighetsförmedling är nominerade till Nordens mest prestigefyllda varumärkespris – Signumpriset.
– Vi är glada och hedrade, säger Jennie Skogsborn Missuna, chief experience officer på företaget.

Jennie Skogsborn Missuna, chief experience officer. BILD: Svensk Fastighetsförmedling

Signumpriset delas ut sedan 1995 och firar 30 när det är dags för prisutdelning nästa gång. Priset är instiftat för att ”öka de nordiska företagens konkurrenskraft på den globala marknaden” och bakom står immaterialrättsbolaget Groth & Co.

I år är alltså Svensk Fastighetsförmedling ett av fem nominerade företag.

– Vi är glada och hedrade över nomineringen. Vi som koncern befinner oss på en innovationsresa med syfte att skapa ett hållbart boendeliv för de många människorna, säger Jennie Skogsborn Missuna, CXO på Svensk Fastighetsförmedling.

Hon säger att de tillsammans med sina koncernbolag Ordna Bolån och House ID har som mål att skapa ett ekosystem av tjänster där de drar nytta av varandras styrkor.

– Vi ser fram emot att fortsätta stärka vårt varumärke och vår position på marknaden.

Signumprisets kriterier. KÄLLA: Svensk Fastighetsförmedling/Signumpriset

Övriga fyra nominerade är Göteborgsoperan, Håll Sverige Rent, Liljeholmens Stearinfabrik och Ving Sverige. Vinnaren utses på Varumärkesdagen 16 januari.

Priset för 2024 gick till försäkringsbolaget If Skadeförsäkring.