Länsförsäkringar Fastighetsförmedling strävar alltid efter att vara i framkant, och nu tar de ytterligare ett stort kliv mot att bli marknadens ledande mäklare i Sverige. Förra veckan lanserade de sin pilotverksamhet med ett internt kundcenter, som ska skapa förutsättningar för alla mäklare att göra fler affärer.
Kundcentret drivs av Amin Maaz och Monica Nsona, före detta ägare av ROWE. Tillsammans har de gedigen erfarenhet inom försäljning, ledarskap och AI.
”Sedan vi gick ut med vår annons i våras om att vi sökte mötesbokare, så har vi fått in över 400 ansökningar, varav 100 var mäklarstudenter. Idag har vi anställt 8 mötesbokare varav en är mäklarstudent. De sitter med oss på kontoret i Stockholm. Dessutom är vi på gång och ska anställa ytterligare 25 mötesbokare som ska jobba på distans.”
LFF AB har gjort ett gediget arbete genom att gå igenom all information vi har om våra kunder i våra register och har klassificerat dem utifrån deras olika behov och faser i livet.
”Det är med den faktan i grunden som vi nu kan genomföra träffsäkra mötesbokningar som i sin tur ger varma möten med potentiella kunder, säger Amin och Monica.
Varför bestämde Länsförsäkringar Fastighetsförmedling sig för att dra igång ett kundcenter?
När man vill bli den ledande kedjan, är det viktigt att man jobbar med den informatione man har tillgång till, och skapar förutsättningar för så många som möjligt att göra fler och bättre affärer. Så syftet med vårt interna kundcenter är att vara ett stöd till mäklarna ute på kontoren och kunna hjälpa till med all typ av ringning. Boka möten mellan potentiella säljare och mäklarna, fylla på med spekulanter till visningar, marknadsundersökningar, kundtjänst med mera.
Fördelen med ett internt kundcenter är att vi kan arbeta mycket mer datadrivet och bearbeta kundregister där vi har mycket mer information om kunderna och vad dem söker. Med den informationen vi har, kan vi ringa de kunder som är mest relevant att kontakta för det syftet vi ringer.
Kortfattat – vad vinner era mäklare på att använda er?
- Du som mäklare får en unik möjlighet att dra nytta av skräddarsydd mötesbokning anpassad efter våra värderingar och ditt personliga varumärke.
- Du får stöd av ett dedikerat team som är specialiserat på att skapa kontakt med de mest relevanta och potentiella kunderna.
- Med hjälp av data från mäklarsystem och vår förstärkta kommunikation når du ut till rätt personer vid rätt tidpunkt, vilket ökar din möjlighet till fler framgångsrika affärer.