HusmanHagberg är mäklarkedjan som år efter år växer och tar marknadsandelar. Samtidigt har kedjan ett rykte av att vara ett familjärt företag med stark gemenskap och platt organisation. Att ringa VDn är exempelvis lika naturligt som att prata med kollegan på kontoret.
Hur lyckas man med den kombinationen – att nå framgång och samtidigt bevara en stark gemenskap som människor trivs i? Vi har pratat med tre medarbetare på HusmanHagbergs huvudkontor: Jim Palmquist, Christian Hjort och Felix Ramsten.
Kort om personerna
Jim Palmquist
Jobbar som: Försäljningschef
År på HusmanHagberg: 7
Christian Hjort
Jobbar som: Expansions- & HR-ansvarig
År på HusmanHagberg: 20
Felix Ramsten
Jobbar som: Studentansvarig & Rekrytering
År på HusmanHagberg: 6
HusmanHagberg har länge kallats möjligheternas företag. Vad beror det på?
– Jag har flera gånger sett nya mäklare komma till HusmanHagberg och på bara några år bli franchisetagare hos oss. Visst krävs det engagemang, men vi är måna om att ge rätt verktyg för att våra medarbetare ska lyckas, säger Christian.
– Det är därför vi också satsar på att utbilda och utveckla våra medarbetare hela tiden, vare sig det handlar om att bli en stark ledare på kontoret, en framgångsrik mäklare eller en riktigt vass säljkoordinator, fortsätter Jim.
Vad är fördelen med att jobba på HusmanHagberg, jämfört med andra kedjor?
– Det låter klyschigt men HusmanHagberg är som en stor familj med sunda värderingar rakt genom. Det är en platt organisation och jag minns att jag redan som ambassadör kunde prata med VD Fredrik Kjell lika enkelt som med kollegorna på kontoret, säger Felix.
– Vi satsar också otroligt mycket på våra medarbetare, alltifrån att utveckla dem genom verktyg och utbildningar till att visa att vi ser varje enskild individ – för det gör vi verkligen, säger Jim.
– Sen får vi inte glömma det vi precis var inne på – att vi är möjligheternas företag. Här kan du nå dit du vill, och vi kommer vara dina största supporters, tillägger Christian.
– Vi har också otroligt roligt ihop, med de bästa kickofferna. Förra året hade vi tema ”hemmafest” där vi hyrde en stor lokal mitt på Stockholm Central och tog in bollhav, arkadspel, tatuerare, körde karaoke och en massa annat, berättar Felix.
Vad innebär era värdeord, att vara en Äkta Passionerad Vinnare?
– Det är ett sätt att leva på, både gentemot kunder och medarbetare. De orden ligger mig nära hjärtat, säger Christan med en lugn och varm ton.
– Äkta står för att vi är schysta, ärliga och respektfulla. Passionerade innebär att vi alltid vill göra det lilla extra, och Vinnare står för att vi vill vinna i alla lägen: vinna ett uppdrag, vinna kundens förtroende och att våra kunder ska känna en vinst i att anlita HusmanHagberg, berättar Christian.
Vilket stöd får man från huvudkontoret?
– Det finns en sak som särskiljer oss i branschen, utöver att vi kontinuerligt förser kedjan med verktyg, kunskap och stöttning. Det är att vår marknadsavdelning hjälper alla kontor med lokalanpassat marknadsmaterial – helt utan kostnad, Det är rätt unikt, säger Jim.
– Vi vill ge optimala förutsättningar för våra kontor att lyckas, samtidigt som de får fokusera på det de är duktiga på, förklarar Jim vidare.
– Sen är vi bara ett samtal bort, vad det än gäller, säger Felix.
Vad vill ni säga till den som funderar på att börja på HusmanHagberg?
– Välkommen till familjen! Jag tvekar inte en sekund på att du kommer trivas otroligt bra och jag ser personligen fram emot att få lära känna dig, säger Felix.
– Jag vill bara säga – gör det. Här får du det bästa av båda världar. Du kan göra en otrolig karriär och samtidigt ha roligt på vägen, säger Jim.
Vill du också bli en del av framgången på HusmanHagberg? Besök karriar.husmanhagberg.se eller kontakta Expansions- & HR-chef Christian Hjort på christian.hjort@husmanhagberg.se eller 070-536 02 88.