
Att den snabbaste och kanske viktigaste utvecklingen sker i den digitala verkligheten är väl mer eller mindre vedertaget. Jag inbillar mig att utmaningar följer – och där finns det en uppsjö att välja bland. Nya numret av Mäklarvärlden tar ett svep över ämnet.
I det nya numrets tema tittar vi närmare på den juridiska biten kring digitalisering och att sticka ut på sociala medier. Det är ju faktiskt inte så många år som vi har använt sociala medier på det här sättet och därför behöver regler och lagar justeras löpande. Och kunskapsinhämtningen i området är stort.
MäklarVärldens juristexpert förklarar några springande frågor och vi pratar med en leverantör av verktyg som underlättar hanteringen för att lyckas.
I den digitala intervjun sammanfattar Stavros Bilis på Tre Kronor Media vikten av sökmotoroptimering för att driva trafik till sajter – hur svårt är det egentligen? Läs mer i tidningen, och så klart i våra digitala kanaler, i det här fallet Linkedin.
Sedan i maj i år har Tradition Mäkleri nya ägare. Vi ville höra vilka ambitioner gänget bakom det ”nya” Tradition har och lära känna dem lite närmare – läs mer om Johan Nabavi och hans kollegor i tidningen.
I skrivande stund har det även just blivit klart att det blir Carola Russmark som efterträder Jenny Stenberg på posten som vd för Fastighetsmäklarförbundet – det betyder att båda förbunden under nästa år har nya chefer. Vi kommer att presentera dem båda när de är på plats.
I nästa nummer handlar temat om utbildning. Som vanligt finns vi här på webben, i nyhetsbreven och i sociala medier mest hela tiden. Saknar du något? Tveka inte att höra av dig till oss i redaktionen.
Trevlig läsning!
Jenny Persson, chefredaktör