På Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är vi övertygade om att utbildning och utveckling är nyckeln till framgång. Under det senaste året har vi därför ökat vårt fokus på att alla ska få de verktyg de behöver för att utvecklas i sin roll. Både mäklare, assistenter och ledare. Vi strävar efter att skapa en miljö där våra mäklare kan växa och utvecklas, både på individuell nivå och som en del av ett team och vår kedja.
”Vi satsar långsiktigt för att bygga en hållbar organisation med hållbara medarbetare. Och genom att investera i vår personals kompetens och välmående ser vi till att vi kan erbjuda våra kunder den bästa möjliga upplevelsen och bemötandet. Ett av våra värdeord är att vi ska vara kunniga. Kunskap är på många sätt en färskvara och behöver uppdateras kontinuerligt i vår bransch. Vi tror på att lära oss och växa varje dag och att inte bara nöja oss med det vi redan kan. Genom att satsa på utbildning och utbyte av erfarenheter i vardagen ser vi till att vi ständigt utvecklas och håller oss i framkant av branschen. Vi tror på våra medarbetares potential och arbetar aktivt för att hjälpa dem att blomstra” /Fredrik Moser, HR chef
Vi har idag ett stort utbud av utbildning- och utvecklingsinsatser; såväl digitala som fysiska och självklart lokala.
- Penningtvätt (AML)
- CRM utbildningar
- Matcha dina köpare med dina säljare
- Så här maxar du din visning
- Säljinspiration
- Erfarenhetsutbyte mellan kontor
- Introduktionsutbildning (digital, fysisk, lokal)
- Ledarakademi (fysisk)
- Ledarboosten (digital)
En av de saker vi är stolta över är att vi löpande lyfter fram våra interna talanger över hela landet i olika forum; både nya och erfarna mäklare, mindre och större kommuner. Alla behöver få synas och höras för att innehållet ska bli relevant för så många som möjligt. Genom att skapa en plattform för att dela goda exempel och erfarenheter kan vi bidra till en ständigt lärande. Och genom att inspirera våra mäklare samtidigt som vi ger ledarna de verktyg de behöver, hjälper vi mäklarna att växa och nå sina mål och skapa framgång.
För att säkerställa god kompetens och bra kundservice framåt, fortsätter vi satsa på utveckling och utbildning enlig nedan:
- Vi fortsätter att lyfta våra interna talanger och skapar förutsättningar för att andra ska kunna ta del av deras framgångsrika beteenden och arbetssätt.
- Vi bygger upp en LFF akademi som ska erbjuda något för alla oavsett erfarenhet och roll
- Vi utvecklar ständigt våra ledare i vår Ledarakademi men även i workshopformat på regionmöten samt digitalt på våra Ledarboostar
- Vi satsar både på digitala och fysiska träffar för alla roller där de får möjlighet att byta erfarenheter och lära av varandra
- Vi har digitala plattformar för lärande som är unika i vår bransch för att öka kompetensdelningen och gemenskapen i kedjan.
Vi ser att mäklarens roll har utvecklats och blivit en bredare roll som inte bara kräver direkta kunskaper inom mäkleri, utan mer och mer också kräver förståelse för människor i olika livssituationer, och de förändringar vi utsätts för i den värld vi lever och verkar i. Därför tror vi på att skapa en positiv och stöttande arbetskultur där vi lyfter varandra och arbetar tillsammans och delar våra erfarenheter för att nå våra gemensamma mål.
Och därför satsar vi ännu mer på utbildning och erbjuder kontinuerligt utvecklingsstöd lokalt. På så sätt ser vi till att våra mäklare snabbt kommer in i rollen och vill fortsätta att växa med oss för att kunna göra verklig skillnad för våra kunder, och för varandra.