När de väletablerade mäklarna Therese Backman, Nina Kaewsit och Marie Östling tog steget upp och blev Bjurfors Luleå för fyra år sedan blev valet av varumärke ett genidrag.
– Gensvaret har varit enormt. Vi hade funnits i stan länge, hade väldigt nöjda kunder och bra rykte. Det tillsammans med Bjurfors varumärke och marknadsföring som stack ut, hjälpte oss att få en bra start, säger Therese Backman.
Kunderna i Luleå började snart notera skillnaden som kom med varumärket Bjurfors.
– Efter bara ett par veckor började vi få kommentarer om att den klassiska, snygga och välgenomtänkta marknadsföringen och bildmanéret uppskattades, det var unikt på vår marknad, säger Marie Östling.
Valet att ansluta sig till varumärket Bjurfors var självklart.
– Bjurfors var överst på vår önskelista. Vi välkomnades med öppna armar och fick bra stöd under lanseringen för att snabbt visa upp oss på vår marknad, förklarar Nina Keawsit.
Stödet från ledningen har fortsatt, som franchisetagare på Bjurfors är du i ständig kontakt med huvudkontoret och nätverkandet mellan andra franchisetagare är en naturlig del av att driva arbetet framåt.
– Det finns ett stort stöd inom organisationen, det finns alltid någon att ringa och vi är duktiga på att dela med oss av vår kunskap inom företaget, säger Marie Östling.
Framgångssagan är ett faktum, tillsammans med Bjurfors har den hårt arbetande trion accelererat och är det mäklarföretag som sålt mest i stan – i tre år i rad! De utsågs också till Årets Kontor i sin region 2022. En av Bjurfors Luleås framgångsfaktorer är deras starka teambyggande.
-Vi är så stolta över hela teamet och allt vi har uppnått ihop. Vi jobbar nära varandra och har samma syn på hur affären ska skötas och har samma mål – främst att ha nöjda kunder, säger Therese Backman.
Tillväxt är förvisso ett fokusområde, men inte på bekostnad av kvaliteten.
– Att växa finns på agendan, men det viktiga är att vi växer med rätt personer. Vi vill fortsätta göra bra affärer och ha samma höga kundnöjdhet, säger Nina Keawsit.
Regionchef Christina Henriksson om trions framgångar:
– Det gör oss otroligt stolta att väletablerade Nina, Therese och Marie valde Bjurfors när de ville skriva nästa kapitel i sin framgångssaga. Vårt varumärke och deras starka säljkultur, präglat av många affärer i högt tempo samtidigt som kundnöjdheten är en av de högsta i hela Bjurfors, är en oslagbar kombination.
Läs mer på bjurfors.se/karriär