Du vill lägga mycket tid på att mäkla och lite tid på administration. Med Wints automatiserade bokföring blir det möjligt. Och största wow-faktorn? Att handpenningsflödet är helt automatiserat. Lär mer om knepet som låter dig lägga tiden på rätt saker.

På kort tid har den automatiserade ekonomitjänsten Wint tagit sig in på den svenska mäklarscenen och blivit en favorit hos användarna. Hur blev det så?

– Det beror på att vi verkligen satt oss in i och anpassat oss efter mäklarbranschen, berättar Annie Olsson, redovisningsekonom på Wint.

Wint har länge varit en självklar bokföringslösning för svenska konsult- och tjänstebolag, tack vare att tjänsten bidrar till att spara mycket tid i företagarens vardag. När Wint började titta närmare på vardagen för Sveriges mäklare stod det snabbt klart att även där fanns mycket tid att spara.

– Vi byggde en helt unik och sömlös integration mellan mäklarnas affärssystem och Wint som gör att allt flyttas över till Wint automatiskt. I vanliga fall måste du själv logga in i banken och bevaka när handpenningen kommer in. Men när du använder Wint skickar vi en notis till dig när betalningen kommit, sedan kan du sköta utbetalning av handpenningen med ett klick i mobilen. Det här är en av de största WOW-faktorerna som Wints mäklarkunder framhåller, menar Annie.

Stora fördelar på koncernnivå

Fördelarna i den enskilda mäklarens vardag är tydliga, men även på bolags- och koncernnivå är Wint ett system som skapar stora förbättringar.

– Med Wint går alla siffror automatiskt från affärssystemet in i Wint. Risken för fel minimeras och du som ägare får en bra över- och inblick över alla affärer. Allt samlat på ett ställe och enligt samma standard. Dessutom sker allt i realtid.

Skulle det dyka upp frågor finns alltid hjälp att tillgå. Som mäklarkund har du till och med ett särskilt mäklarteam som gärna hjälper dig med dina funderingar. Inte konstigt att Wint blivit en av framgångsfaktorerna för mäklare som vill kunna fokusera på det de gör bäst -”att mäkla på”.

Läs mer om hur Wint hjälper sina mäklarkunder att fokusera på försäljning.