Franchisetagarna Martin Sadowski och Linus Månsson öppnade HusmanHagberg Klippan i Skåne den 1 mars 2021. Bara efter en månad stod kontoret som marknadsledande i sin ort med 32,1% marknadsandelar.
Vad ligger bakom framgången och hur lyckas man bli marknadsledande på bara en månad? För att få svar på det, har vi kontaktat Martin på kontoret.

Hur var det att komma i gång på marknaden?

  • Vi fick en kanonstart! Våra duktiga mäklare kunde direkt fokusera på att sälja, medan huvudkontoret hjälpte till med allt som behövde falla på plats vid uppstarten. Det underlättade arbetet och gjorde att vi kunde nå en hög försäljning snabbt.

Hur lyckades ni bli marknadsledande på bara en månad?

  • Våra mäklare har jobbat många år i branschen, kan kommunen väldigt bra och känner de flesta här. Så det personliga varumärket har gjort mycket, men även att vi med HusmanHagbergs profil kunnat marknadsföra oss på ett professionellt och snyggt sätt.
  • Det starka personliga varumärket i kombination med HusmanHagberg som varumärke gör att man kan leverera lika bra, om inte bättre, omsättning än som anställd på ett varumärke som funnits länge på marknaden. Det har i alla fall varit ett framgångsrecept för oss. Äkta passionerade vinnare, som HusmanHagbergs värdeord lyder.
  • Sen tror vi starkt på laget. Därför jobbar vi för att ha en bra gruppdynamik, högt i tak och en familjär känsla. Det är viktigt att man trivs och tycker om sitt arbete eftersom det syns ut mot kund, och där har vi varit starka.

Vilka tips har du till andra som funderar på att starta eget?

  • Övertänk inte. Det är lätt att man hakar upp sig i tankarna om allt som kan gå fel, men det finns också väldigt mycket som kan gå rätt. Så tro på dig själv och övertänk inte beslutet, så kommer det gå bra.

Vill du också bli en del av framgången på HusmanHagberg? Kontakta rekryteringschef Christian Hjort på christian.hjort@husmanhagberg.se eller 070-536 02 88