… i november arrangerar Adfenix ett tredagarsevent – Real Conf. 21. Berätta vad är det?

– Real Conf. 21 är en uppgradering av vårt tidigare event Connect som hölls under hösten 2019 i Stockholm. Tanken är här att bjuda in hela den internationella fastighetsmäklarbranschen – med störst tyngdpunkt på Norden, UK, Australien samt USA då Adfenix som står bakom evenemanget även har störst nätverk i dessa regioner. Är du som läser detta intresserad av frågor såsom digitalisering, marknadsstrategier, hur du ska agera med dina sociala medier, hur du kan öka din pipeline av leads och så vidare. så är Real Conf. 21 helt rätt plats för dig – evenemanget är även helt kostnadsfritt så det finns egentligen väldigt få anledningar till att inte anmäla sig enligt oss.

Någon talare du själv är extra nyfiken att lyssna till?

– Vi har med oss ungefär 20 stycken grymma talare så det är otroligt svårt att bara handplocka några… men personligen är jag riktigt nyfiken på Douglas Driscoll som är vd på Starr Partners i Australien – han kommer prata om portalernas framtid. Tror denna session kan vara en ögonöppnare för många i Sverige då Australien ligger ett par år framför oss vad gäller hur portalerna har utvecklats. Kanske skulle denna session kunna ge svar på frågan vart Hemnet kommer röra sig den närmsta tiden?

Förutom Douglas måste jag även lyfta Karin Hamberg Stén som är vd på uppstickaren Blok i Sverige. Är övertygad om att hon har många intressanta insikter att dela med sig av kring vad morgondagens kunder förväntar sig av dagens fastighetsmäklarbyråer.

De tre dagarna har olika teman – berätta om upplägget!

– Ja precis – vi har valt att dela upp evenemanget under tre dagar för att enklare kunna ta till sig och också hinna smälta innehållet. Det övergripande temat under alla tre dagar är ”Adopting a Digital-First Strategy in Real Estate”,  under respektive dag har vi sedan tre olika huvudämnen;

  • Dag 1: A successful digital-first approach
  • Dag: 2: Owning the customer journey
  • Dag 3: Effective demand generation

Varje dag består av en keynote sessions, en kortare session med insikter från branschen, paneldiskussioner och success stories – totalt kommer varje dag att bestå av ungefär 90 minuter av innehåll – kort och krispigt så att du även hinner med att jobba under dagarna du deltar på konferensen.

Jenny är publisher och ansvarig utgivare. Att arbeta med MäklarVärlden är fantastiskt givande, en spännande bransch där det händer mycket hela tiden. Ert arbeta handlar ju om folks bostäder – där de och vi lever våra liv - det är stimulerande att få följa och rapportera om. Efter att ha arbetat med tidningen sedan 2012 börjar jag lära mig mer om vad mäkla handlar om, ett utmanade och roligt jobb.