Sebastian Scherdin på HusmanHagberg säljer bättre än någonsin förr. De senaste 12 månaderna har han sålt över 150 bostäder och kvalat sig in på 8:e plats på Sveriges topplista över antal sålda bostäder på Hemnet. Han blev dessutom utsedd till Årets bästsäljande mäklare 2020 under kedjans digitala kickoff med superhjälte-tema tidigare i år.

Vad är hans framgångsrecept? Det ska vi ta reda på här.

Vem är du?
– Sebastian, 31 år och har jobbat som mäklare sedan 2017 men inom försäljning sedan 2005 då jag var 16 år. Jag började som telefonförsäljare men insåg ganska snabbt att mäklaryrket passade mig bättre. Jag är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna!

– Nu jobbar jag på HusmanHagberg Sundbyberg sedan ett år tillbaka och trivs väldigt bra. Dessutom säljer jag bättre än någonsin – och det kommer jag fortsätta göra. Jag har bara utvecklats positivt sen jag kom in i kedjan.

Hur gör du för att hamna i topp på säljlistan?
– Jag jobbar väldigt hårt och fokuserar på att bygga kundrelationer. När jag träffar kunder ser jag det nästan som en dejt, eftersom jag anstränger mig och fokuserar på relationen. Det gör att jag får bra rekommendationer och att kunder väljer mig både nu och vid nästa bostadsaffär.

– Sen hjälper det att man får så bra uppbackning i kedjan, både från sitt kontor, sina grannkontor och huvudkontoret. Många säger att HusmanHagberg är ett familjärt företag och så är det verkligen. Jag har jobbat i andra kedjor och trivts bra, men här är det på en helt annan nivå.

Vilka är dina bästa tips för att bli en bästsäljande mäklare?

  1. För alla nya mäklare – maximera ditt första år.
    Gör ditt första år till ditt bästa och jobba så hårt du kan. Maximera ringtimmarna och beta av administrativa uppgifter de timmar du inte kan ringa. En bra och genomarbetad grund gör att du får mer frihet och kvalitet framöver.
  2. Satsa på kundrelationen.
    Jag brukar tänka på att vara mig själv samtidigt som jag försöker avspegla kunden. Det sägs nämligen att den lättaste personen att sälja till och köpa av är sig själv. Kunden är dessutom den som kan rekommendera dig till andra och välja dig på nytt, så det säger egentligen sig självt – kundrelationen är extremt viktig.

Vill du också bli en del av framgången på HusmanHagberg? Kontakta rekryteringschef Christian Hjort på christian.hjort@husmanhagberg.se eller 070-536 02 88