I januari hade HusmanHagberg sin årliga kickoff, denna gång digitalt och med superhjältetema. Naturligtvis utsågs årets medarbetare i olika kategorier, däribland Bästa mäklarbetyget 2020 – ett pris som Marcus Andersson på HusmanHagberg Enskede tog hem.

Men hur gör han för att toppa listan och få kedjans bästa mäklarbetyg? Det har vi tagit reda på.

Först och främst – vem är Marcus?
– Jag är 27 år, kommer från Dalarna och har jobbat på HusmanHagberg i åtta år. Idag är jag både fastighetsmäklare och franchisetagare på kontoret i Enskede.

Vad tror du gör att du får så nöjda kunder?
– Jag sätter alltid den personliga kontakten med kunden i fokus, både när det gäller att skapa en långsiktig relation och att göra det där lilla extra som gör att man sticker ut.
– Sen tror jag det skapar en positiv känsla att kunden ser att jag trivs med det jag gör. På HusmanHagberg har jag alltid känt mig sedd och fått både chans och verktyg för att växa. Man blir inte en i mängden, utan det är väldigt familjärt i hela kedjan. Den positiva känslan av att man trivs smittar i sin tur av sig på kunden.

Vilka är dina 3 bästa tips för ett högt mäklarbetyg?

  1. Gör vanliga saker ovanligt bra.
    Ofta när det går fort, sker saker i enlighet med det som förväntas. Men i stället tycker jag man ska fokusera på att göra det där lilla extra och oväntade som får kunden att komma ihåg dig. Om du bara gör som alla andra, får du ett resultat som alla andra också.
  2. Tänk långsiktigt.
    Varje kund du är i kontakt med är en potentiell framtida kund, så ha den långsiktiga relationen i åtanke ifall du vill vara det självklara valet för kunden även i framtiden.
  3. Ha kul.
    Om situationen tillåter det, våga då ha kul under processens gång, även om det är en stor och viktig affär.

Vill du också bli en del av framgången på HusmanHagberg? Kontakta rekryteringschef Christian Hjort på christian.hjort@husmanhagberg.se eller 070-536 02 88