Efter ett år med nyheter på Mohv, inklusive en ansiktslyftning med hjälp av det Göteborgsbaserade medieföretaget Hey, it’s Enrico Pallazzo, väljer de nu att fördjupa det samarbetet.
– Vår uttalade ambition är att utmana de traditionella mäklarkedjorna. Vi kan inte nöja oss med att utmana gamla sanningar i branschen, utan måste helst ställa dem på huvudet. I det arbetet behövde vi en parhäst med liknande mindset, som kan hjälpa oss att driva förändringsarbetet förbi den punkt där vi själva börjar känna oss lite obekväma och fega. Någon vi kan rida in i solnedgången med så att säga, säger Jonas Petersson, vd på Mohv, i en kommentar.
Hey, it’s Enrico Pallazzo, HIEP, jobbar efter devisen ”premium weird” och har som affärsidé att vara gränsöverskridande.
– Sedan vi startade för tio år sedan har vi fokuserat på att locka medarbetare som är intressanta och som vågar tänka ”fel”. Det kändes föråldrat att på förhand definiera boxar och sedan lägga tid och pengar på att hitta någon som passar in på beskrivningen. Vi tror att Mohv känner igen sig ganska mycket där, säger Fredrik Ganslandt som ligger bakom HIEP.