tre-pressbildMobiloperatören Tres mobila växellösning 3FrontOffice integrerar mäklarbranschens mest använda affärssystem Vitec Express för smidigare och snabbare kommunikation med spekulanter och kunder.

– Det här initiativet är helt och hållet kunddrivet då flera mäklarkunder efterfrågade en integration mellan telefonväxeln och kundhanteringsverktyget de använder i sitt arbete. Vi lyssnade, undersökte de tekniska möjligheterna och tillsammans utvecklade 3 och Vitec en unik tjänst som förenklar arbetet för mäklare och som vi tror kommer att uppskattas av alla tusentals mäklare som jobbar med Vitec Express dagligen, säger Anna Skarke, affärsområdeschef för 3 Företag.

Cirka 50 procent av svenska mäklare använder Vitec Express för att administrera objekt, budgivningar och spekulanter, och i och med integrationen i 3FrontOffice, kan mäklare nu med ett knapptryck ringa upp spekulanter direkt i Vitec-systemet. Vidare får mäklaren automatiskt upp kundinformation i datorn vid inkommande samtal. På så vis sparar mäklaren tid genom att slippa knappa in telefonnummer och söka kontakter manuellt.

– Vi är väldigt glada över att Tre har valt att integrera sin lösning med Express som är Vitecs affärssystem för fastighetsmäklare. Detta bidrar till att ytterligare förenkla vardagen för våra användare, säger Christian Sundberg Produktchef vid Vitec Mäklarsystem AB.

För att nyttja tjänsten behöver kunden en Vitec Express-licens samt Tres växellösning 3FrontOffice. Inget ytterligare tillägg krävs och tjänsten kostar ingenting extra för användaren.