image

 

 

 

 

FasAd är det helt webbaserade mäklarsystemet och den stora utmanaren på mäklarsystemmarknaden. Under sommaren lanserades två nya smarta tilläggstjänster som kommer att hjälpa mäklare att nå fler potentiella kunder, bland annat via sociala medier.

Nu går det att annonsera på sociala medier – direkt från systemet.
– Prek, som utvecklat FasAd mäklarsystem, har tillsammans med RealReach – med bl.a. kommu­nika­tions­­­­experten och entreprenören Nils von Heijne i teamet – tagit fram en ny smart tilläggstjänst som gör att det går att skapa Facebook- och instagram­inlägg direkt från systemet. Det gör att du ganska exakt kan pricka in exempelvis vilka du vill annonsera mot” berättar Preks vd Anita Axelson.

Facebook har två varianter för annonser.  – Custom audiences” som låter dig annonsera baserat på vilka kriterier du väljer – arbete, utbildning, intressen etc – eller till exempel småbarnsfamiljer i Stockholm. Den andra, ”Target audiences”, gör att du via en lista med mejladresser kopplade till Facebookkonton, kan annonsera direkt till specifika individer.

Förutom att skapa och annonsera ut inläggen direkt i FasAd går det även att kombinera annonsvarianterna och matcha mejllistan med specifika kriterier. Annonserna leder tillbaka till hemsidan (eller Hemnet för den som vill det).

Automatiska mejl och SMS förenklar jobbet inför en visning. Den andra nyheten är FasAds nya händelsehanterare där det går att sätta aktiviteter som genererar automatiska SMS eller mejl.

– Inför en visning kan exempelvis anmälda besökare få påminnelser tillsammans med mäklarens kontaktuppgifter och en länk till objektbeskrivningen. Det går även att sätta upp att det efter visningen går ut meddelande med information om ”Vad händer nu”. På samma sätt går det att automatiskt arbeta med påminnelser och skicka ut ”Tack för affären” vid tillträdet med mycket mera. Man skulle kunna kalla det automatisk kundvård före, under och efter affären, påpekar Anita Axelson.

Implementeringen av de nya tilläggstjänsterna har skett under våren och lanserades i FasAd Mäklarsystem under sommaren.

Jenny är publisher och ansvarig utgivare. Att arbeta med MäklarVärlden är fantastiskt givande, en spännande bransch där det händer mycket hela tiden. Ert arbeta handlar ju om folks bostäder – där de och vi lever våra liv - det är stimulerande att få följa och rapportera om. Efter att ha arbetat med tidningen sedan 2012 börjar jag lära mig mer om vad mäkla handlar om, ett utmanade och roligt jobb.