Nu finns Bovisions nya digitala lösning ute i betaversion. En skarp lansering av lösningen är planerad till augusti 2016. Fram tills dess ligger sajten parallellt med den gamla.
– Det blir en testperiod över sommaren för att finjustera detaljer och rätta eventuella buggar eller annat som uppstår säger Peter Rydås, vd på Bovision.
Bovisions nya lösning är helt sökdriven och analyserar all information för varje bostadsobjekt och varje enskild besökares beteende. Det innebär att man tar steget vidare ifrån det traditionella perspektivet att utgå från senast inkomna objekt utan istället presenterar de mest relevanta bostäderna för varje unik besökare.
All information som en mäklare har om sina bostadsobjekt blir sökbar, något som gör det enkelt för användaren att hitta rätt bostad. Snabbheten och de nya möjligheterna skapar en bättre användarupplevelse med mindre friktion vilket också driver konvertering till affär. Nya Bovision möjliggör dessutom för mäklaren att ta fram ännu bättre och relevant information till sina objektsbeskrivningar, genom löpande analyser av användarnas sökbeteende. Den nya sajten är även interaktiv – mäklaren ges möjligheten att kommunicera med potentiella köpare direkt över webben. Unikt för Bovisions lösning är att det även går att söka på bostäder utanför Sverige, något som saknar motsvarighet hos konkurrenterna.
– Med nya Bovision drar vi på allvar nytta av tekniken och digitaliseringens möjligheter för bostadsmarknaden. Med hjälp av Wipcore har vi tagit fram en lösning som på ytan är enklare än alla konkurrenters att använda men som samtidigt hanterar mer data och mer komplexa kopplingar bakom kulisserna. Det faktum att vi också tillgodoser både bostadssökaren och mäklarnas behov och låter dem mötas direkt i lösningen är också unikt, säger Peter Rydås.
– Bovision har varit en rolig utmaning. Relevans och sökdrivna lösningar är framtiden för e-handel. Det roliga med Bovision är kombinationen av teknik och stora mängder komplex information som ska hanteras och göras unik för varje enskild besökare. Det är också roligt att samarbeta med kunder som på allvar vill driva utvecklingen och skapa en förändring, tillägger Magnus Edvardsson, vd påWipcore.
Den nya lösningen nås på https://beta.bovision.se