A smartphone user shows the Facebook application on his phone in the central Bosnian town of Zenica, in this photo illustration, May 2, 2013. Facebook Inc said July 24, 2013 that revenue in the second quarter was $1.813 billion, compared to $1.184 billion in the year ago period.  REUTERS/Dado Ruvic /Files (BOSNIA AND HERZEGOVINA - Tags: SOCIETY SCIENCE TECHNOLOGY BUSINESS)
A smartphone user shows the Facebook application on his phone in the central Bosnian town of Zenica, in this photo illustration, May 2, 2013. Facebook Inc said July 24, 2013 that revenue in the second quarter was $1.813 billion, compared to $1.184 billion in the year ago period. REUTERS/Dado Ruvic /Files (BOSNIA AND HERZEGOVINA – Tags: SOCIETY SCIENCE TECHNOLOGY BUSINESS)

Sociala medier som Facebook, Twitter och Instagram har öppnat upp kommunikationen mellan dig som mäklare och dina kunder. Det är viktigt att ge respons på eventuella frågor och kommentarer som dyker upp. Prek skriver i ett pressmeddelande att studien ”The Social Habit” visar att 42 procent av kunderna förväntar sig respons eller svar inom en timme efter att de har varit i kontakt med dig via de digitala vägarna. Ger du feedback på ett snabbt, tydligt och trevligt sätt, uppfyller du eller till och med överträffar förväntningarna som dina kunder kan ha. Dessutom ger det en positiv bild av företaget hos alla andra som ser inlägg eller meddelanden.

TIPS: FYRA PUNKTER ATT TÄNKA PÅ!

• En bra kundupplevelse ökar kundnöjdheten.

• Var aktiv! Sidor där folk inte får svar på sina frågor, kan ge en bild av ett företag som inte bryr sig.

• Nöjda kunder kommer tillbaka och är en konkurrensfördel.

• En nöjd kund ger ringar på vattnet (tipsar andra).

Jonas Bergholm
Jag gillar mitt jobb. Varför, kanske du undrar? Jo, ni är tillgängliga, kommer snabbt med kloka svar på mina frågor och ni tycker i regel att det är roligt och viktigt att vara med och synas i tidningen. Ni kommer också med bra tips på vad tidningen ska bevaka. Det är det korta svaret på varför jag gillar mitt jobb.