Erik Olsson Fastighetsförmedling släpper en ny version av sin hemsida för att reagera proaktivt på det nya sättet att konsumera media i allmänhet, och information om bostäder, inredning och mycket annat som är livsstilsrelaterat i synnerhet.
– På vårt ödmjukt kaxiga sätt konstaterade vi att vi har givit bäst betalt till säljarna åtta år i rad och låg i topp vad gäller kundnöjdhet. Det var helt enkelt hög tid att se till att våra egna mäklares marknadsföring också blev bäst i klassen, säger Johan Nordenfelt, chef affärs- och processutveckling på Erik Olsson Fastighetsförmedling.
Förra året inledde man ett samarbete med Milk, i syfte att utveckla alla sidor av varumärket och förvalta och utveckla positionen som premiumalternativet i landets tre största storstadsregioner. Nu lanseras de första resultaten av samarbetet; en uppdaterad grafisk identitet för det moderna medielandskapet och en ny webb som blir navet i den framtida kommunikationen.
– Med den nya webben får vi ett digitalt skyltfönster som speglar vilka vi är. Oavsett om man når oss från en sökmotor eller Hemnet kan vi ta hand om varje besökare på ett bättre sätt, och paketera informationen efter varje användares situation. Ambitionen har varit att både vårt erbjudande och varje bostad ska presenteras på ett lika attraktivt och överskådligt sätt, oavsett om kunden möter den via webben, i mobilen eller i en trycksak, säger Michael Manniche, vice vd på Erik Olsson Fastighetsförmedling.
Den nya webben innebär också premiär för ett nytt designprogram för varumärket.
– Kunden kommer fortfarande känna igen Erik Olsson, men vi har uppdaterat den grafiska identiteten för att den ska fungera bättre i ett modernt sammanhang vad gäller exempelvis bildspråk, typsnitt och hur färger appliceras exempelvis. Tanken är också att det nya designprogrammet ska ge ett mer sömlöst intryck när man rör sig mellan digitalt och analogt, och förmedla en mjukare känsla som andas mer premium, säger Andreas Bergendahl, AD på Milk.
Efter lanseringsperioden kommer den nya webben att fortsätta utvecklas, bland annat genom en satsning på mer rörligt innehåll. Under våren rullas det nya designprogrammet även ut i samtliga egna och externa kanaler.