Mäklarna spelar huvudrollen i HusmanHagbergs nya kampanj, proffsen på kundernas viktigaste affär – bostadsaffären.
– Vi är en entreprenörsdriven kedja, fristående och oberoende från banker och försäkringsbolag. Varenda marknadsandel som vi har idag har tidigare tillhört någon av våra konkurrenter. Vi växer hela tiden och det beror på att kunderna är nöjda. Mäklartjänsten har alltid varit hjärtat i vår verksamhet och är fortsatt kedjans passion. Våra fastighetsmäklare är verkliga proffs med gedigen akademisk utbildning och stor förmåga att vara lyhörda inför kundernas situation. Det vill vi nu lyfta fram ännu tydligare i vår kommunikation, berättar Åsa Davidsson, vvd Marknad & Affärsutveckling på HusmanHagberg.
I ett pressmeddelande skriver HusmanHagberg att man var först i branschen med att fråga alla sina kunder, både köpare och säljare, hur de upplevde affären. Undersökningarna har under alla år gjorts av ett oberoende undersökningsföretag och över 90 procent av kunderna uppger att de gärna rekommenderar kedjans mäklare till andra.
– HusmanHagberg är ett verkligt innovativt företag. Man har varit först i sin bransch med så många saker: Nöjd-kund-index, Homestyling, inspirationsappar, mobilwebb, responsiv webb, Kommande-tjänsten och de har just även lanserat digital mäklarbokning, där kunderna direkt styr mäklarnas tid. Att HusmanHagberg nyligen också var först med en säljutbildning som ger akademiska högskolepoäng är bara logiskt. Ett av kedjans värdeord är äkta och det har vi tagit fasta på i proffs-kampanjen där vi visar kedjans egna mäklare och deras äkta engagemang, säger Peter Algebäck vd på Rekyl Reklambyrå.
Kampanjen kommer att synas i TV4, på Facebook, Instagram, Blocket Bostad, Hemnet och i kedjans egna digitala och analoga medier.