På några få år har mäklarföretaget MOHV gått från att vara en startup i Skåne till att bli en snabbväxande aktör i landets storstadsregioner. För att axla tillväxten har man rekryterat från startupvärlden. Diana Solarz Selguson är den nytillsatta Tillväxtchefen som kommer från en värld av tamponger och fertilitetsappar.
– MOHV är en frisk fläkt i den traditionella mäklarbranschen, vi vill och vågar utmana, vara annorlunda och testa nya koncept. Därför känns det helt naturligt och viktigt att vi har en Tillväxtchef med erfarenhet från såväl startupvärlden som från helt andra branscher, säger Magnus Miramadi, vd och medgrundare på MOHV.
Diana Solarz Selguson har bland annat startat ett företag med tampongprenumerationer och byggt upp en databas med 100 000 kvinnor. Senaste året har hon som CMO på NaturalCycles lanserat den hajpade fertilitetsappen i Brasilien, Australien, USA och Tyskland. Genomgående teman i hennes karriär har varit digital marknadsföring, kvinnor som målgrupp och att hitta nya kanaler och koncept för snabbväxande företag.
– Det är grymt spännande att gå in i fastighetsbranschen och MOHV som är ett företag som kan skaka om mäklarkartan på riktigt. MOHV har kommit långt på kort tid och jag är stolt över att gå in i ett mäklarföretag där majoriteten chefspositioner innehas av kvinnor. Det är en spännande förändring som pågår i branschen där den stereotypa mäklargubbens roll håller på att fasas ut, säger Diana Solarz Selguson.
– Det finns stora och helt outnyttjade digitala möjligheter och många orter i Sverige som är spot on för MOHVs koncept, varumärke och målgrupp. Att få jobba med tillväxt i detta bolag är en energibomb och utmaning som verkligen triggar mig, säger Diana Solarz Selguson.