Digitaliseringen och den snabba innovationstakten håller många marknadsförare upptagna. Exponeringen på webben ska optimeras för så många klick som möjligt per investerad krona. Men hur går det egentligen för privatpersoner och deras livs största affär? Nu lanserar Blocket Bostad ett videoklipp som ska höja den digitala medvetenheten bland bostadssäljare.
I Blocket Bostads film Bostadsannonsens resa från print till webb får tittaren en snabb inblick i hur digital bostadsannonsering förändrar hur bostäder säljs idag. I stället för att köpare aktivt letar relevanta objekt kan objekt nå ut till relevanta köpare. Idag är det tekniskt möjligt.
– Kunskapen om digital annonsering bland bostadssäljare är idag låg av förklarliga skäl. Tekniken är för avancerad och utvecklingen går för snabbt. Dessutom är det för få som räknar på vad printannonsen kostar i jämförelse med vad webben har att erbjuda, säger Marcus Surten, försäljningschef på Blocket Bostad. Man behöver helt enkelt en mäklare som kliver in i kontrollrummet och ansvarar för att annonseringen är så smart som senaste innovationen tillåter.
Nu inleds lanseringen av Blocket Bostads film. Bland annat kommer den att visas på Facebook och i nyhetsbrev. Flera av landets stora mäklarföretag har önskat en egen version med logotyp i start och slut.
– Det finns ett intresse av att ha filmen på hemsidan. Tanken är också att mäklare ska kunna visa filmen vid intagsmöten. Rörligt material är kanske inte standard i intagsmaterialet idag, men så gillar vi på Blocket Bostad att driva modernisering och göra mäklare mer framgångsrika, avslutar Marcus Surtén.
Se filmen här: https://youtu.be/gr_p4D2obRc