siBlocket_MÄN1517Under sommaren passar Blocket Bostad på att locka fram kreativiteten och tävlingsinstinkterna ur mäklarkedjorna och drar igång Mäklarcupen 2015 med start den 13 juli. Tävlingen går ut på att skapa den mest engagerade annonskampanjen.

HusmanHagberg, Mäklarhuset, Era, SkandiaMäklarna och Länsförsäkringar – hittills har dessa fem mäklarkedjor anmält sig till Blocket Bostads tävling Mäklarcupen där annonsmaterial bedöms utifrån bostadssäljarnas respons. Blocket Bostads analysavdelning mäter bland annat tydligheten i budskapet, liking, klick, och köpintention. Utslagstävlingen går från kvartsfinal till final. Segraren vinner hela 200 000 kr i värde att annonsera för på Blocket.

– Den här typen av tävlingar är vanliga internationellt sätt. Vi jobbar ju med framtagningar och optimeringar av olika annonslösningar så den här typen av utmaning känns väldigt naturlig att satsa på, säger Marcus Surtén, försäljningschef på Blocket Bostad.

Fram till 5 augusti kommer de tävlandes annonskampanjer synas på Blocket Bostad i formaten takeover på desktop och på olika bannerytor på mobilsajten.

– Detta är en period som är perfekt att nyttja då många potentiella säljare går i tankar kring val av mäklare inför augusti, säger Marcus Surtén.

Jonas Bergholm
Jag gillar mitt jobb. Varför, kanske du undrar? Jo, ni är tillgängliga, kommer snabbt med kloka svar på mina frågor och ni tycker i regel att det är roligt och viktigt att vara med och synas i tidningen. Ni kommer också med bra tips på vad tidningen ska bevaka. Det är det korta svaret på varför jag gillar mitt jobb.