Igår kväll vann Länsförsäkringar Fastighetsförmedling för första gången i kategorin fastighetsmäklare i mätningen Service Score 2015. Liksom tidigare år var också Fastighetsbyrån och Svensk Fastighetsförmedling nominerade.
– Vi ser att vårt medvetna arbete med att säkerställa och höja kvaliteten i varje kundmöte har medverkat till att vi har ett stadigt inflöde av nya förmedlade objekt. Att vi därmed är Sveriges snabbast växande mäklare och att kunderna är nöjda med oss är ett bra kvitto, säger Mats Ericsson, vd Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.
Fler kunder tillfrågas
Branschen ligger på relativt sett blygsamma servicenivåer enligt konsumenterna. Det är inte enbart den som till slut köper ett objekt som är kund eller bedömer mäklarnas bemötande i samband med en affär. Även alla de som inte får köpa har förstås många och starka uppfattningar om hur det hela har gått till. En trolig förklaring till att branschen hamnar långt ner när det gäller den upplevda servicenivån.
Fakta:
- Servicescore är en mätning som visar vilka företag och myndigheter som svenskarna tycker ger service över eller högt över deras förväntningar. Mätningen genomförs med hjälp av ett riksrepresentativt urval via webbpaneler.
- Resultatet som ligger till underlag för 2015 baseras på en rikstäckande undersökning bland 3 500 personer i åldern 18-79 år. I år är 20 branscher kartlagda.