MatsEricsson
Mats Ericsson, vd Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Igår kväll vann Länsförsäkringar Fastighetsförmedling för första gången i kategorin fastighetsmäklare i mätningen Service Score 2015. Liksom tidigare år var också Fastighetsbyrån och Svensk Fastighetsförmedling nominerade.

– Vi ser att vårt medvetna arbete med att säkerställa och höja kvaliteten i varje kundmöte har medverkat till att vi har ett stadigt inflöde av nya förmedlade objekt.  Att vi därmed är Sveriges snabbast växande mäklare och att kunderna är nöjda med oss är ett bra kvitto, säger Mats Ericsson, vd Länsförsäkringar Fastighetsförmedling. 

Fler kunder tillfrågas

Branschen ligger på relativt sett blygsamma servicenivåer enligt konsumenterna. Det är inte enbart den som till slut köper ett objekt som är kund eller bedömer mäklarnas bemötande i samband med en affär. Även alla de som inte får köpa har förstås många och starka uppfattningar om hur det hela har gått till. En trolig förklaring till att branschen hamnar långt ner när det gäller den upplevda servicenivån.

Fakta
Länsförsäkringar Fastighetsförmedling tar detta år över topplatsen från Svensk Fastighetsförmedling, skuggade av Fastighetsbyrån som tar andraplatsen.

Fakta:

  • Servicescore är en mätning som visar vilka företag och myndigheter som svenskarna tycker ger service över eller högt över deras förväntningar. Mätningen genomförs med hjälp av ett riksrepresentativt urval via webbpaneler.
  • Resultatet som ligger till underlag för 2015 baseras på en rikstäckande undersökning bland 3 500 personer i åldern 18-79 år. I år är 20 branscher kartlagda.
Jenny Persson
Jenny är publisher och ansvarig utgivare. Att arbeta med MäklarVärlden är fantastiskt givande, en spännande bransch där det händer mycket hela tiden. Ert arbeta handlar ju om folks bostäder – där de och vi lever våra liv - det är stimulerande att få följa och rapportera om. Efter att ha arbetat med tidningen sedan 2012 börjar jag lära mig mer om vad mäkla handlar om, ett utmanade och roligt jobb.