Franchisetagaren som är först att ”tapetsera” Blocket Bostad

Big Bang, XXL, Splash och Skin – de absolut största annonsformaten för mäklare att synas på har många namn. På Blocket Bostad heter det Take Over vilket innebär att annonsörer kan ta över den välkända beiga Blocketramen och klä hela startsidan med sitt budskap och varumärke. Värdet ligger givetvis i att inga besökare missar den mäklare som tapetserar Sveriges största marknadsplats.

Mats Holmgren Fastighetsbyrå på Östermalm i Stockholm är franchisetagare för ERA.  De öppnade sitt kontor i höstas och är nu först i landet att synas på Take Over hos Blocket Bostad. Under hela april syns de med sitt varumärkeslöfte ”Vi ser saker andra inte ser” i form av ett fotogalleri inspirerat av ”street photography”.

– Vårt löfte förpliktigar att se saker andra inte ser vilket innebär att vi också gör saker andra inte gör. På Blocket Bostad når man ut till människor som vill upptäcka något nytt. Det matchar vår mentala målgrupp väldigt väl vilket gjorde beslutet om att synas på Blocket Bostads Take Over lätt, säger Mats Holmgren:

ERAs Take Over har uppvisat en stark effekt där Blocket Bostads besökare klickar in på ERAs hemsida, långt över snittet jämfört med andra stora annonsformat.

Blocket_MÄN1517– Kampanjen har gett mycket positiv feedback, både i form av click rate och obs-värde. Det är ju tacksamt att få så mycket exponering i samband med ERA:s grafiska profilbyte, och kul att vi som enskilt kontor är de som skapar bruset och hjälper ”vår mamma” lite på traven, skrattar Mats Holmgren.

Även på Blocket Bostad gläds man åt hur väl ERAs annonsformat tas emot bland besökarna. En av anledningarna tros vara själva utformningen av ERAs annons som sticker ut på ett positivt och intressant sätt genom det icke-mäklartypiska utseendet som lockar till interaktion.

– Det här ser ut att bli den bästa kampanj vi uppmätt hittills på Blocket Bostad för våra mäklarpartners del, säger Alexander Greidinger, affärsområdeschef på Blocket Bostad.

Take Overn på Blocket Bostad är en nyhet i sitt slag. Och nu visar fler mäklare intresse för storformatet.

– Vill man ha allas uppmärksamhet mitt i bostadssökandet så finns det inget annat format som toppar det här, säger Alexander Greidinger, affärsområdeschef på Blocket Bostad.

                                                                                                                                            

Denna artikel är information från Blocket Bostad och ska inte tolkas som MäklarVärldens åsikter eller ställningstaganden.

Jonas Bergholm
Jag gillar mitt jobb. Varför, kanske du undrar? Jo, ni är tillgängliga, kommer snabbt med kloka svar på mina frågor och ni tycker i regel att det är roligt och viktigt att vara med och synas i tidningen. Ni kommer också med bra tips på vad tidningen ska bevaka. Det är det korta svaret på varför jag gillar mitt jobb.