VILLOR 1 mån 3 mån 3.3% 12 mån 1.2% | BOSTADSRÄTTER 1 mån 1.6% 3 mån 5.1% 12 mån 2.2%
Prisutveckling Riket, Källa: Svensk Mäklarstatistik
- Annons -
fredag 14 juni
VILLOR 1 mån 3 mån 3.3% 12 mån 1.2% | BOSTADSRÄTTER 1 mån 1.6% 3 mån 5.1% 12 mån 2.2%
Prisutveckling Riket, Källa: Svensk Mäklarstatistik
- Annons -

Franchisetagaren som är först att ”tapetsera” Blocket Bostad

-

Big Bang, XXL, Splash och Skin – de absolut största annonsformaten för mäklare att synas på har många namn. På Blocket Bostad heter det Take Over vilket innebär att annonsörer kan ta över den välkända beiga Blocketramen och klä hela startsidan med sitt budskap och varumärke. Värdet ligger givetvis i att inga besökare missar den mäklare som tapetserar Sveriges största marknadsplats.

Mats Holmgren Fastighetsbyrå på Östermalm i Stockholm är franchisetagare för ERA.  De öppnade sitt kontor i höstas och är nu först i landet att synas på Take Over hos Blocket Bostad. Under hela april syns de med sitt varumärkeslöfte ”Vi ser saker andra inte ser” i form av ett fotogalleri inspirerat av ”street photography”.

– Vårt löfte förpliktigar att se saker andra inte ser vilket innebär att vi också gör saker andra inte gör. På Blocket Bostad når man ut till människor som vill upptäcka något nytt. Det matchar vår mentala målgrupp väldigt väl vilket gjorde beslutet om att synas på Blocket Bostads Take Over lätt, säger Mats Holmgren:

ERAs Take Over har uppvisat en stark effekt där Blocket Bostads besökare klickar in på ERAs hemsida, långt över snittet jämfört med andra stora annonsformat.

Blocket_MÄN1517– Kampanjen har gett mycket positiv feedback, både i form av click rate och obs-värde. Det är ju tacksamt att få så mycket exponering i samband med ERA:s grafiska profilbyte, och kul att vi som enskilt kontor är de som skapar bruset och hjälper ”vår mamma” lite på traven, skrattar Mats Holmgren.

Även på Blocket Bostad gläds man åt hur väl ERAs annonsformat tas emot bland besökarna. En av anledningarna tros vara själva utformningen av ERAs annons som sticker ut på ett positivt och intressant sätt genom det icke-mäklartypiska utseendet som lockar till interaktion.

– Det här ser ut att bli den bästa kampanj vi uppmätt hittills på Blocket Bostad för våra mäklarpartners del, säger Alexander Greidinger, affärsområdeschef på Blocket Bostad.

Take Overn på Blocket Bostad är en nyhet i sitt slag. Och nu visar fler mäklare intresse för storformatet.

– Vill man ha allas uppmärksamhet mitt i bostadssökandet så finns det inget annat format som toppar det här, säger Alexander Greidinger, affärsområdeschef på Blocket Bostad.

                                                                                                                                            

Denna artikel är information från Blocket Bostad och ska inte tolkas som MäklarVärldens åsikter eller ställningstaganden.

Följ Mäklarvärlden

Följ med Mäklarvärldens redaktion i vardagen – där det händer

Hallå där Emme Nottorp på Mohv, vilka har släppt barnboken…

...Bobo flyttar. Berätta mer! - Vi mäklare träffar massor av barnfamiljer och får ta del av deras erfarenheter och eftersom barns trygghet är kopplad till...

SENASTE NYTT

Krönikan: ”Det löser sig alltid…”

Precis som mäklaren är ett verktyg för kunden, är mäklarassistenten ett verktyg för mäklaren. Mäklarassistenten Christel Skogh på Svensk Fastighetsförmedling i Linköping berättar i en...

Experten: ”AI är den största teknologiska utveckling vi haft”

Alla branscher kräver sina egna verktyg för att fungera, och för ögonblicket är Chat GPT och AI det hetaste heta. André Andersson driver Scribill, vars...

Fönster – eller härligt ljusinsläpp?

Några som inlett arbetet med AI som verktyg i mäkleriet är Fastighetsbyrån. Under vintern utvecklades plattformen Skrivmaskinen som därpå lanserades i mars. Hittills har runt...

Nytt verktyg på marknaden – värderingstjänst för mäklare

Det finns ett aldrig sinande behov av verktyg som underlättar det dagliga arbetet, och det gäller inte minst mäklare. Så sent som i går lanserade...

Ledaren: Så når du längre med generativ AI

Årets andra temanyhetsbrev handlar om verktyg – och AI kommer in i nästan alla nedslag. Många är det som utforskar sätt att bli effektivare...

Service och prisvärdhet styr mäklarval

Prisvärdhet och service står i fokus när Svenskt Kvalitetsindex (SKI) för artonde året i rad kartlagt fastighetsmäklarbranschen. Toppar gör ”övriga” och därefter Svenska Mäklarhuset. SKI noterar...

Subhan Kaki är ny franchisetagare hos Alicia Edelman

Alicia Edelman har en ny franchisetagare i Subhan Kaki. Han kliver in med fokus på Södermalm och Gamla stan, och ser det som ett naturligt...

Rekordfå köpare tror att priserna faller

Hemnets Köparbarometer för juni visar att bara elva procent av bostadsköparna tror att priserna sjunker det kommande halvåret. Det tangerar den tidigare lägsta noterade nivån...

Var fjärde pensionär har svårt med bostäder

En av fyra pensionärer upplever att det är svårt att få tag i en anpassad bostad. Äldre riskerar att tvingas bo kvar i sina...

Svensk Mäklarstatistik: Fortsatt uppåt i maj

Bostadspriserna fortsatte att stiga i maj. Bostadsrätter med 1,6 procent och villor med 1,2. Det visar de senaste siffrorna från Svensk Mäklarstatistik. Bostadsrättspriserna ökade med knappt...

Ny trio till Erik Olsson

Erik Olsson har fått tre nya medarbetare, två i Stockholmstrakten och en i Sundsvall. I Stockholmsregionen hittar vi Madeleine Torevall på Värmdö, där hon fortsätter...

Vinn boken ”Nya odlarens handbok” av André Strömqvist.

”Framhäv om det finns vuxna träd och buskar” "DET ÄR NÄR VI INTE ARBETAR i trädgården som det händer. Det vi planterat eller sått växer...

Sex av tio har bolån på över halva bostadens värde

Sex av tio hushåll har bolån på över halva bostadens värde. Samtidigt hamnar tre av tio hushåll över den övre amorteringsgränsen med en belåning...

Experten: ”AI är den största teknologiska utveckling vi haft”

Alla branscher kräver sina egna verktyg för att fungera, och för ögonblicket är Chat GPT och AI det hetaste heta. André Andersson driver Scribill, vars...