Jenny Jeppsson, kommunikationschef på Hemnet.
Jenny Jeppsson, kommunikationschef på Hemnet.

Hemnet har valt Le Bureau som sin nya reklambyrå. Uppdraget innebär bland annat att ta fram ett långsiktigt kommunikationskoncept för Hemnet.

– Le Bureau är en spännande och nytänkande byrå. Redan under upphandlingen imponerades vi av deras kreativitet och förmåga att tänka stort. Deras tidigare arbeten vittnar om förmågan att göra reklam med varm och mänsklig ton. Vi ser fram emot att tillsammans med Le Bureau ta fram kommunikation som skapar verkligt engagemang och värde, säger Jenny Jeppsson, kommunikationschef på Hemnet.

Under 2015 kommer Hemnet att vidareutveckla sin marknadsföring. Som ett led i detta arbete inleder Hemnet nu ett samarbete med reklambyrån Le Bureau.

En viktig del i samarbetet är att ta fram ett långsiktigt reklamkoncept för Hemnet som bidrar till att skapa en närmare relation med såväl besökare som mäklare.

– Det är en fjäder i hatten för oss att få vara med och utveckla nästa steg i Hemnets varumärkesresa och ta oss an en av Sveriges mest använda digitala tjänster. Det känns oerhört kul och inspirerande, säger John Wernvik, projektledare på Le Bureau.

Jenny Persson
Jenny är publisher och ansvarig utgivare. Att arbeta med MäklarVärlden är fantastiskt givande, en spännande bransch där det händer mycket hela tiden. Ert arbeta handlar ju om folks bostäder – där de och vi lever våra liv - det är stimulerande att få följa och rapportera om. Efter att ha arbetat med tidningen sedan 2012 börjar jag lära mig mer om vad mäkla handlar om, ett utmanade och roligt jobb.