JosefinUpplingJosefine Uppling har värvats till Mäklarsamfundet som analys- och kommunikationschef. Mäklarsamfundet verkar för sunda, tydliga och långsiktiga spelregler och bidrar med analyser till diskussionen om de framtidsutmaningar som finns i branschen. Att dessa frågor ges uppmärksamhet i relevanta sammanhang är strategiskt viktigt för Mäklarsamfundet.

– Josefine Uppling, med sin breda erfarenhet av opinionsbildning, blir en tillgång i vårt arbete med att sprida information, kunskap och förståelse för aktuella frågor som rör vår bransch. Nu utvecklar vi våra omvärldsrelationer, skapar tydligare medlemsnytta och delar med oss av den unika kunskap som finns i branschen, säger Ingrid Eiken, vd för Mäklarsamfundet.

Josefine Uppling kommer närmast från en roll som senior projektledare inom Public Affairs där hon utvecklat och ansvarat för Tillväxtdagarna på Swedbank. Tidigare har hon arbetat på tankesmedjan Timbro samt drivit eget företag inom Public Affairs- och opinionsbildning med kunder inom bland annat bank- och finanssektorn.

– En väl fungerande bostadsmarknad är avgörande för ekonomisk tillväxt och det egna hemmet är viktigt i de allra flesta människors liv. Fastighetsmäklarna spelar en viktig roll på bostadsmarknaden och jag ser fram emot att få arbeta med så angelägna samhällsfrågor och lära mig mer om branschen, säger Josefine Uppling.

Jenny är publisher och ansvarig utgivare. Att arbeta med MäklarVärlden är fantastiskt givande, en spännande bransch där det händer mycket hela tiden. Ert arbeta handlar ju om folks bostäder – där de och vi lever våra liv - det är stimulerande att få följa och rapportera om. Efter att ha arbetat med tidningen sedan 2012 börjar jag lära mig mer om vad mäkla handlar om, ett utmanade och roligt jobb.