I en nationell kampanj går Blocket Bostad ut i TV, online, utomhus och print med budskapet att Blocket Bostad är ”Sveriges nya bostadsajt”, och att det ”ibland är bra att vara Lite Före”. Anledningen är att bostadspubliken kan hitta mängder av objekt tre dagar före på Blocket Bostad innan de kommer ut på Hemnet. Till skillnad från vårkampanjen kompletterar man nu med utomhusreklam i storstäderna. Totalt sätt räknar man med att nå cirka 65 procent av svenska folket under kampanjperioden.
Lanserade i april
Det var i april som nya Blocket Bostad lanserades med ny sajt, flera nya funktioner och mängder av mäklarobjekt som förhandspubliceras i tre dagar innan de läggs upp på Hemnet. Då slog bostadssajten trafikrekord på 811 000 unika besökare. Målet framöver är att konkurrera med Hemnet om att bli landets största bostadssajt.
– Efter en lyckad lansering i våras, som blev väl mottagen av våra användare och mäklare, gasar vi nu ytterligare i målet om att bli Sveriges största bostadssajt. Alla ska känna till att Blocket Bostad publicerar mängder av objekt i tre dagar före Hemnet, säger Anna Backe, marknadschef på Blocket.
Blocket Bostads reklamfilm, som producerats av reklambyrån DDB, kommer att sändas i TV4 och Sjuan mellan 25 augusti och 14 september. Online visas kampanjen på flera av landets största sajter, bland annat i Aftonbladets annonsformat Mega.