JohanMartinsson_VDSvenskFranchiseEfter fem år som vd har Anders Svensson bestämt sig för att helhjärtat satsa på sitt eget företag. Istället passar han över stafettpinnen till Johan Martinsson, före detta marknadschef och vd för Mäklarhuset.

– Det känns väldigt roligt och spännande att fortsätta arbetet med att utveckla och förbättra branschen och det ömsesidiga beroendeförhållandet mellan franchisegivare och franchisetagare, säger Johan Martinsson (på bilden).

Utöver sin roll inom Mäklarhusets bolagsstyrelse, där han haft en fast position sedan 2011, har Johan Martinsson varit ansvarig för affärsutvecklingen på finansbolaget Blue Step, hos Volvo hade han en titel som utlandsplacerad General Manager för Volvo Event under tolv år. Vidare har Martinsson även agerat partner och affärsmentor på uppdrag av Madicon, ett bolag som erbjuder stöttning av chefer och metoder för att skapa bättre resultat och förutsättningar för bolagen.

– Vi är glada över att vi lyckats rekrytera Johan Martinsson som ny vd i Svensk Franchise till nästa nivå. Idag sysselsätter svenska franchiseföretag 120 000 människor och omsätter 215 miljarder kronor. Vi ser gärna att de siffrorna ökar under kommande år, säger Jonas Ideström, ordförande Svensk Franchise.

Jenny Persson
Jenny är publisher och ansvarig utgivare. Att arbeta med MäklarVärlden är fantastiskt givande, en spännande bransch där det händer mycket hela tiden. Ert arbeta handlar ju om folks bostäder – där de och vi lever våra liv - det är stimulerande att få följa och rapportera om. Efter att ha arbetat med tidningen sedan 2012 börjar jag lära mig mer om vad mäkla handlar om, ett utmanade och roligt jobb.