image001Mäklarhuset har nominerats till Signumpriset 2014. Ett pris som delas ut till det nordiska företag som bäst vårdar och förvaltar sitt varumärke. Priset sätter den långsiktiga planeringen och vården av varumärket i centrum, snarare än enstaka lyckade kampanjer.

– Signumpriset är det tyngsta varumärkespriset i Sverige så det känns självfallet både roligt och hedrande att som enda mäklarföretag blivit nominerad till den här utmärkelsen, säger Erik Wikander, vd Mäklarhuset.

Vinnaren av Signumpriset 2014 offentliggörs i samband med Varumärkesdagen den 23 januari då priset delas ut för tjugonde året i rad.

– Det är naturligtvis extra hedrande att ha blivit nominerad ett jubileumsår, men framförallt ser jag det som ett erkännande för det stora varumärkesarbete som Mäklarhuset genomfört det senaste året. Förutom Signumpriset har vi i år även uppmärksammats för vårt arbete med Employer Branding inom den egna organisationen.

Under det senaste året har Mäklarhuset avslutat ett omfattande varumärkesarbete som inneburit en hel del tydliga förändringar.

– Vi har velat synliggöra Mäklarhusets centrala värden och vad vi står för som mäklarföretag. Det har bland annat kommit till uttryck i en helt ny logotyp och en ny grafisk profil. Även skyltning och inredning i våra butiker visar ett modernare och mer lekfullt uttrycksätt än tidigare och även jämfört med de andra, mer traditionella mäklarföretagen.

De övriga nominerade till Signumpriset 2014 är: Amelia, Icehotel, Lego, OLW, Skånemejerier, Synsam, Trygg-Hansa, Vasakronan, Viking Line.

Jenny Persson
Jenny är publisher och ansvarig utgivare. Att arbeta med MäklarVärlden är fantastiskt givande, en spännande bransch där det händer mycket hela tiden. Ert arbeta handlar ju om folks bostäder – där de och vi lever våra liv - det är stimulerande att få följa och rapportera om. Efter att ha arbetat med tidningen sedan 2012 börjar jag lära mig mer om vad mäkla handlar om, ett utmanade och roligt jobb.